Un any més, la Xarxa Comerç Cardedeu presenta el Divendres Verd, un dia per celebrar i creure en el comerç local i en la importància del lligam de comerços, serveis i restaurants del poble.
El Divendres Verd va néixer el 2020 per reivindicar i fer consciència de la importància de cuidar el teixit empresarial local enfront d’una gran campanya comercial i mediàtica com és el Black Friday. La gran majoria de petits comerços locals no poden sumar-se al carro dels grans descomptes donat que les condicions per obrir la persiana cada dia no són comparables a les de les grans cadenes ni els grans negocis de venda online .
Aquest 2023 la Xarxa enfoca el seu Divendres Verd amb una acció d’agraïment i un missatge molt clar: “Moltes gràcies”. Volen fer un agraïment a la clientela de Cardedeu i rodalies pel seu recolzament i confiança, per fer un consum conscient i de proximitat, per créixer al seu costat i per donar vida als carrers.
Com sempre es diu, el futur del comerç de Cardedeu és cosa de tots. A la vegada, també ho és el seu passat i el seu present. I és per això, que sense la gent que dona vida a tots els nostres negocis no seriem on som avui.
Per aquest Divendres Verd han dissenyat una campanya on posen cara als comerços associats a la Xarxa Comerç Cardedeu. Ells i la clientela son els protagonistes del dia a dia als carrers del nostre poble. Al mateix temps, a través de les xarxes socials, han publicat diferents missatges gravats per ells mateixos cap a la seva clientela.
També han creat l’”Intercanvi de Recompenses”, una acció que vol premiar tothom que compri aquests dies als comerços participants. En fer-ho, podran escollir a l’atzar una recompensa per bescanviar en un altre comerç participant. Aquestes recompenses son descomptes o detalls que es podran aconseguir i bescanviar del 20 al 30 de novembre.
Els comerços participants a l’Intercanvi de recompenses són: Agent d’assegurances Carla Pitarch, Agora, Artijoc, Autoreparacions Torras, Biopompas Cardedeu, Casa Arteu, Cotons, Farmàcia Cinta Forés, Gemma Complements, Jordi Pruna Estudi Fotogràfic, Lubulona , Moments de Patchwork, Pastisseria Sant Llehi, Perruqueria Mireia, Antic Casino Cardedeu i Sistres.
Des de la Xarxa Comerç Cardedeu, i amb el suport del CSETC – Ajuntament de Cardedeu segueixen treballant pel comerç local i per posar-lo en valor, creant accions de dinamització als carrers, defensant els interessos del petit comerç i recolzant el teixit comercial en el seu dia a dia.
La hipoteca inversa: una solució?
/in NotíciesDes de l’OMIC s’ha detectat un increment de les consultes relacionades amb l’anomenada “hipoteca inversa”. Possiblement l’increment del cost de la vida sense un corresponent augment de les pensions, fa que la gent gran consideri la seva propietat o habitatge habitual com una solució a la situació.
La hipoteca inversa és un producte bancari regulat a la Llei 41/2007, un préstec que permet a les persones a partir dels 65 anys obtenir liquiditat gràcies al valor d’un immoble sense càrregues, sense haver de vendre o abandonar l’habitatge. Funciona de manera inversa a una hipoteca tradicional, d’aquí el seu nom, ja que, en lloc de pagar al banc, és aquest qui avança al propietari el valor de la casa en pagaments, normalment, mensuals. Després de la defunció, els hereus podran mantenir la propietat de l’immoble i, a partir de llavors, fer-se càrrec del deute. Si decideixen no fer-se càrrec del deute, l’entitat procedirà a l’execució de la garantia hipotecària, recuperant així els diners aportats.
Quin procediment cal seguir? L’entitat ha de lliurar al client, de manera gratuïta, informació clara i suficient sobre els préstecs que ofereixen mitjançant la Fitxa d’Informació Precontractual (FIPRE). Quan l’entitat disposi de la informació sobre les necessitats de finançament, la situació financera i les preferències del client, haurà de lliurar una Fitxa d’Informació Personalitzada (FIPER) per a hipoteques inverses, amb la informació personalitzada que li permeti comparar i valorar les diferents ofertes del mercat.
Us recordem que poden comercialitzar aquest producte les entitats de crèdit, els establiments financers de crèdit i les entitats asseguradores. També poden intervenir els intermediaris financers en col·laboració amb les entitats per a donar informació, assessorament i facilitar la gestió.
Per a més informació, adreceu-vos a l’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), sol·licitant cita prèvia.
omic@cardedeu.cat
telf: 93 844 43 02
4a edició del Divendres Verd organitzat per la Xarxa Comerç de Cardedeu: Moltes gràcies!!
/in General, NotíciesUn any més, la Xarxa Comerç Cardedeu presenta el Divendres Verd, un dia per celebrar i creure en el comerç local i en la importància del lligam de comerços, serveis i restaurants del poble.
El Divendres Verd va néixer el 2020 per reivindicar i fer consciència de la importància de cuidar el teixit empresarial local enfront d’una gran campanya comercial i mediàtica com és el Black Friday. La gran majoria de petits comerços locals no poden sumar-se al carro dels grans descomptes donat que les condicions per obrir la persiana cada dia no són comparables a les de les grans cadenes ni els grans negocis de venda online .
Aquest 2023 la Xarxa enfoca el seu Divendres Verd amb una acció d’agraïment i un missatge molt clar: “Moltes gràcies”. Volen fer un agraïment a la clientela de Cardedeu i rodalies pel seu recolzament i confiança, per fer un consum conscient i de proximitat, per créixer al seu costat i per donar vida als carrers.
Per aquest Divendres Verd han dissenyat una campanya on posen cara als comerços associats a la Xarxa Comerç Cardedeu. Ells i la clientela son els protagonistes del dia a dia als carrers del nostre poble. Al mateix temps, a través de les xarxes socials, han publicat diferents missatges gravats per ells mateixos cap a la seva clientela.
També han creat l’”Intercanvi de Recompenses”, una acció que vol premiar tothom que compri aquests dies als comerços participants. En fer-ho, podran escollir a l’atzar una recompensa per bescanviar en un altre comerç participant. Aquestes recompenses son descomptes o detalls que es podran aconseguir i bescanviar del 20 al 30 de novembre.
Els comerços participants a l’Intercanvi de recompenses són: Agent d’assegurances Carla Pitarch, Agora, Artijoc, Autoreparacions Torras, Biopompas Cardedeu, Casa Arteu, Cotons, Farmàcia Cinta Forés, Gemma Complements, Jordi Pruna Estudi Fotogràfic, Lubulona , Moments de Patchwork, Pastisseria Sant Llehi, Perruqueria Mireia, Antic Casino Cardedeu i Sistres.
Des de la Xarxa Comerç Cardedeu, i amb el suport del CSETC – Ajuntament de Cardedeu segueixen treballant pel comerç local i per posar-lo en valor, creant accions de dinamització als carrers, defensant els interessos del petit comerç i recolzant el teixit comercial en el seu dia a dia.
El comerç t’espera
/in General, NotíciesL’Ajuntament de Cardedeu dona suport a la campanya institucional per promocionar el comerç urbà i reforçar els seus valors que ha endegat la Generalitat de Catalunya a través de la Direcció General de Comerç, i del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), del Departament d’Empresa i Treball.
Sota el lema “El comerç t’espera” la campanya posa en valor el model de comerç de proximitat. Anar de compres no és només anar de compres, és gaudir del sol a la cara, de creuar mirades pel carrer, d’enamorar-se perdudament d’un vestit o de passejar sense rumb pels nostres pobles i ciutats.
La campanya mostra persones que compren, persones que venen, persones que viuen i que conviuen. Es tracta una campanya analògica per comunicar una experiència analògica.
La campanya s’articula a través de diferents formats i suports de comunicació tant gràfics, audiovisuals, com digitals. Una campanya integral que serà present a la televisió, a la premsa escrita, a la ràdio, a mitjans digitals i exteriors.
Tallers informatius sobre reducció de residus i envasos d’un sol ús en el comerç
/in General, NotíciesDes del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb Rezero, s’organitzen dos tallers formatius envers la reducció de residus i els envasos d’un sol ús en el comerç.
Els tallers tenen una durada de 90 minuts, en format virtual:
Inscripció al següent enllaç
Consum responsable i “Black Friday”
/in NotíciesPer tal de preveure les irregularitats que es troben sovint en les ofertes dels productes, recomanem:
En definitiva, per a fer un consum responsable, evita les compres compulsives. És millor preparar per endavant una llista de desitjos segons necessitats i el que pots arribar a gastar. I recordeu que la compra al comerç local i de proximitat és sempre l’opció més sostenible a nivell ecològic, social i econòmic.
Si teniu qualsevol incidència, adreceu-vos a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), demanant cita prèvia.
omic@cardedeu.cat
telf: 93 844 43 02
Nou Programa per a la contractació laboral de persones en situació de major vulnerabilitat
/in General, NotíciesAquesta convocatòria té per objecte incentivar la contractació laboral de persones aturades en situació de major vulnerabilitat, mitjançant una subvenció a les empreses contractants amb la finalitat de fomentar la creació d’ocupació estable i a jornada completa.
Seran subvencionables les despeses salarials i de Seguretat Social a càrrec de l’entitat beneficiària dels contractes indefinits subscrits amb persones que compleixin els requisits d’aquesta convocatòria, durant un màxim de 12 mesos.
A més:
Entitats beneficiàries
Poden participar les entitats següents amb establiment operatiu a qualsevol territori de Catalunya:
Persones destinatàries
Termini de presentació de sol·licituds
Des del 3 de novembre 2023 fins al 29 de desembre del 2023, a les 15 hores.
Termini de les accions
S’inicia l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria i finalitza el 28 de desembre del 2026.
Normativa
Resolució EMT/3646/2023, de 19 d’octubre, per la qual s’obre la convocatòria per a l’any 2023 del programa de subvencions per a la contractació laboral de persones en situació de major vulnerabilitat (SOC-CONTRACTACIÓ)
Ordre EMT/213/2023, d’1 de setembre, de modificació de l’Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions de foment de l’ocupació i de la contractació de persones prioritàriament en situació d’atur (SOC-CONTRACTACIÓ)
Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions de foment de l’ocupació i de la contractació de persones en situació d’atur (SOC-CONTRACTACIÓ)
Contacte directe
Bústia de consulta: contractes30.soc@gencat.cat
Més informació
Programa per a la contractació laboral de persones en situació de major vulnerabilitat. Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (gencat.cat)
La intel·ligència artificial, protagonista de la 13a Nit de l’Emprenedoria
/in General, NotíciesLa cita, adreçada a empreses, emprenedores i professionals, tindrà lloc el dia 20 d’octubre, a les 18 h, al Teatre Auditori Cardedeu
La intel·ligència artificial està revolucionant els negocis. Vuit de cada deu empreses està experimentant amb noves eines tecnològiques i el 98 % considera que la intel·ligència artificial tindrà un rol important en les estratègies de negoci en els pròxims anys.
“La intel·ligència artificial aplicada als negocis. Tendències, eines i noves competències” és el títol de la 13a Nit de l’Emprenedoria, que organitza el Centre de Suport Empresarial i Tecnològic de Cardedeu (CSETC) i que tindrà lloc el proper divendres, 20 d’octubre, al Teatre Auditori Cardedeu.
La sessió constarà d’una taula rodona, de 18 a 20 h, que comptarà amb els següents ponents:
Tot seguit, hi haurà un pica – pica networking a peu dret.
La Nit de l’Emprenedoria és un espai de trobada obert i interactiu perquè persones empresàries, emprenedores i professionals comparteixin i intercanviïn les seves experiències, coneixements i inquietuds.
Les inscripcions ja són obertes – Inscripcions
Adeu a les canyetes de plàstic
/in NotíciesDes el mes de juliol estan prohibits els productes d’un sol ús a tota la Unió Europea. Els productes de plàstic d’un sol ús que compten amb alternatives assequibles sense plàstic al mercat estan prohibits vendre’ls a partir d’avui. Això inclou varetes de cotó per a les orelles, coberts, plats i palletes, entre altres. La mesura arriba després de la prohibició de les bosses de plàstic vigent des de l’1 de gener.
També queda prohibit qualsevol producte que es fabriqui amb plàstic oxodegradable i els cosmètics i detergents que tinguin microplàstics afegits intencionadament. Els plàstics oxodegradables són un material que es degrada en aparença, però en persisteixen petites partícules en suspensió. Aquestes partícules son nocives per la salut i contaminen el medi ambient. La mesura arriba després de la prohibició de les bosses de plàstic vigent des de l’1 de gener d’enguany. L’objectiu és limitar dràsticament l’ús de plàstic d’un sol ús a Europa i fomentar la reducció del consum d’aquests productes i la prevenció d’escombraries.
La Unió Europea marca les directrius sobre l’ús dels productes de plàstic per tenir una aplicació uniforme arreu d’Europa. Ara una gran part es retiren dràsticament de la comercialització i a d’altres es limitarà la distribució. El govern permetrà que els estocs de productes de plàstic d’un sol ús que ja estan en els comerços es puguin vendre fins a exhaurir-ne existències, però no se’n poden fer reposicions. D’altra banda, certs productes com aparells de pesca, compreses, tampons, envasos de begudes i aliments per al consum immediat o filtres de tabac estaran disponibles, però s’aplicaran mesures per reduir-ne l’ús.
Però, a més, a partir del 2023, els gots de plàstic i les tapes dels cafès per emportar-se, o les capses del menjar per endur-se de les botigues, també s’hauran de pagar. L’objectiu final és impedir-ne i reduir-ne l’ús. La data límit és el 2030, i l’objectiu, potenciar el reciclatge. Fent obligatòria la recollida selectiva, però també limitant l’ús de plàstics i microplàstics en sectors com la construcció, l’agroalimentació, els béns de consum i el turisme, entre d’altres.
La Comissió Europea també s’ha marcat com a objectiu reduir les deixalles marines de productes de plàstic i promoure la transició cap a una economia circular amb models, productes i materials de negoci innovadors i sostenibles.
omic@cardedeu.cat
telf: 93 844 43 02
Quins drets tenim davant l’overbooking?
/in NotíciesL’objectiu de les companyies aèries és assegurar el ple d’ocupació a cada vol, anticipant-se a les anul·lacions o no utilització de reserves realitzades amb anterioritat i que ja tenen calculat que es produirà (entre un 10 i un 15%). Sobre la base d’aquesta estimació, s’ofereixen a la venda més places de les quals cada aeronau disposa en realitat. No obstant això, si no es produeixen aquestes les anul·lacions previstes, no tots els passatgers que van adquirir aquests bitllets podran viatjar en aquell aparell. Encara que és una pràctica admesa, els passatgers afectats tenen dret a rebre una compensació econòmica, entre altres coses, perquè no deixa de ser un incompliment del contracte.
En cas d’overbooking voluntari, l’usuari té dret a alguna d’aquestes opcions esmentades en l’article 8 del reglament: Reemborsament, en el termini de 7 dies, del cost íntegre del bitllet al preu que es va adquirir, juntament amb un vol de tornada al punt de partida en el termini més breu possible. Si el vol ofert té com a destinació un aeroport diferent del d’aquell per al qual es va efectuar la reserva, l’empresa ha de traslladar sense càrrec al passatger fins a aquest aeroport o a un altre lloc pròxim convingut amb aquest en condicions comparables a un vol, en el termini més breu possible.
En cas d’overbooking involuntari, a més, el passatger té dret, a més, a una compensació immediata. Per vols de fins a 1.500 Km: 250 euros. Vols intracomunitaris de més de 1.500 Km. i altres vols entre 1.500 i 3.500 Km: 400 euros. Altres vols no compresos entre els esmentats: 600 euros. Aquestes compensacions es redueixen en un 50% si el passatger accepta la possibilitat de ser conduït fins al seu destí, en un transport alternatiu amb les següents diferències horàries: Vols de fins a 1.500 Km: no superior a dues hores respecte a l’hora d’arribada prevista per al vol reservat inicialment. Vols de 1.500 a 3.500 Km o intracomunitaris de més de 1.500 Km: no superior a tres hores. Altres vols: no superior a quatre hores.
Quan l’empresa no compleix les seves obligacions o l’usuari considera que s’ha realitzat de manera insuficient, pot realitzar una reclamació per via extrajudicial davant la pròpia aerolínia o Agència Estatal de Seguretat Aèria. Finalment, l’afectat pot efectuar aquesta reclamació per via judicial.
omic@cardedeu.cat
telf: 93 844 43 02
Nova subvenció a autònoms per a contractar persones treballadores
/in General, NotíciesEl Departament de Treball ha publicat una subvenció amb l’objectiu de promoure la contractació de treballadors per part d’autònoms, de manera indefinida i durant un període no inferior a 18 mesos.
Els principals requisits de la subvenció són:
1. Estar en situació d’alta al règim especial dels treballadors autònoms (RETA), o en una mutualitat com a sistema alternatiu al RETA, per un període mínim d’1 any ininterromput amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud.
2. Les Societats Limitades Unipersonals, han d’estar inscrites en el Registre Mercantil en el moment de sol·licitar l’ajuda per un període mínim d’1 any ininterromput amb anterioritat a la data de presentació.
3. No tenir persones contractades a càrrec en el moment de presentar la sol·licitud ni durant els 6 mesos anteriors.
4. Tenir el domicili fiscal a Catalunya. Aquest requisit s’ha de mantenir durant tot el període subvencionable.
L’import de l’ajut subvenciona els 12 primers mesos del cost de l’empresa, un total de 19.745 euros per contracte indefinit en jornada complerta, o la part proporcional en jornada parcial, la durada mínima de permanència de la contractació per rebre l’ajut, haurà de ser de 18 mesos.
– Inici. Canal Empresa (gencat.cat)
– Tràmits . gencat.cat
El termini de presentació comença el dia 5 de setembre i finalitza el 28/09/2023 a les 15 hores.
Si esteu interessats, podeu obtenir més informació aquí, a més de consultar la resta de normativa en aquest enllaç. Per qualsevol dubte podeu demanar cita amb un dels nostres tècnics del CSETC.