L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Cardedeu, us comunica que arrel del reial decret 8/2020 que va entrar en vigor el 18 de març, hi ha tota una sèrie de mesures que afecten als consumidors/es i als serveis públics:
1.- Subministraments bàsics: llum, aigua i gas
– Prohibició de tall de llum, aigua o gas: No es pot suspendre el subministrament el llum, aigua i gas a les persones consumidores que tinguin la condició de vulnerable o en risc d’exclusió.
– Pròrroga terminis del bo social: Per evitar que els beneficiaris del bo social elèctric deixin de percebre els descomptes i beneficis que preveu la normativa, en el cas que esgotin el termini de vigència de dos anys.
2.- Serveis de telecomunicacions.
– Prohibició de canvi de companyia de telefonia: Se suspendran totes les operacions de portabilitat de numeració fixa i mòbil que no estiguin en curs, excepte en casos excepcionals de força major.
– Prohibició a les companyies de telefonia de fer campanyes publicitàries relacionades amb la portabilitat del servei d’internet.
– Aturar qualsevol portabilitat en curs.
– Mantenir els serveis de comunicacions electròniques disponibles al públic contractats pels seus clients.
– Mesures per a garantir la prestació del servei universal de telecomunicacions
En particular, i mentre estigui en vigor l’estat d’alarma, el proveïdor de serveis de comunicacions electròniques designat per a la prestació de servei universal de telecomunicacions garantirà la prestació dels elements que integren el servei universal de telecomunicacions i mantindrà, com a mínim, el conjunt de beneficiaris actuals, així com la qualitat de la prestació del conjunt de serveis que conformen aquest servei universal, amb especial referència a la prestació de servei d’accés funcional a Internet ia les condicions de assequibilitat de el servei universal de telecomunicacions
3.- Moratòria en el pagament de les quotes hipotecàries dels col·lectius especialment vulnerables.
Aquest decret considera d’especial importància garantir el dret a l’habitatge als deutors hipotecaris en situació d’especial vulnerabilitat que vegin reduir els seus ingressos com a conseqüència de la crisi sanitària de l’COVID-19. Anteriorment, el Reial Decret 1975/2008, de 28 de novembre, sobre les mesures urgents a adoptar en matèria econòmica, fiscal, d’ocupació i d’accés a l’habitatge
Si necessiteu més informació sobre les condicions i com fer la sol·licitud us podeu adreçar a el correu omic@cardedeu.cat.
4.- Suspensió del termini devolució de productes i del termini del dret de desistiment.
Interrupció dels terminis de devolució dels productes comprats per qualsevol modalitat, presencial o on-line. Atès que el dret de desistiment dels consumidors respecte de productes adquirits sol estar subjecte a un límit temporal, 15 dies, s’han de interrompre els terminis de devolució per garantir que puguin exercir-lo sense contravenir el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. (art. 21 RD 8/2020).
Els terminis es reprendran quan s’acabi l’estat d’alarma i les limitacions imposades a la ciutadania i a les empreses.
5.- La Generalitat de Catalunya ha aturat el cobrament dels rebuts de lloguer del seu parc d’habitatges.
6.- Contractes de tracte continuat d’altres serveis que no s’estan prestant (ex: quotes gimnàs, extraescolars, etc.): es poden reclamar les quotes que s’hagin pagat pels serveis no prestats.
7.- Bitllets de transport, viatges combinats, entrades d’espectacles, etc: es pot reclamar.
Aprofitem per informar-vos que durant el període de confinament degut a l’estat d’alerta pel coronavirus, l’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor atendrà totes les consultes via telemàtica, que podeu adreçar al correu omic@cardedeu.cat
Vilamajor Activa, el servei local d’ocupació a Sant Pere i Sant Antoni de Vilamajor
/in Notícies, Portada "slide"Informació d’interès per a les persones a l’atur – Vilamajor Activa
Vilamajor Activa és el Servei Local d’Ocupació de Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor gestionat pel CSETC, en conveni amb l’Ajuntament de Cardedeu i amb el suport de la Diputació de Barcelona. En aquests moments tan complexos i difícils per a la ciutadania, us volem ajudar amb l’ocupació. Tenint en compte la situació actual, les consultes i/o peticions seran ateses per via telemàtica amb videoconferència, correu electrònic o telèfon.
Com et podem ajudar?
Per inscriure’s el nostre servei:
Les persones que desitgin incorporar-se a la nostra borsa de treball, utilitzem una plataforma jitsi.org per poder fer entrevistes en línia, les persones interessades envieu un correu a vilamajoractiva@gmail.com o truqueu al telèfon 938 44 43 02.
Gestió de la liquiditat i finançament – Aula Virtual – 23 abril 2020
/in calendari d'activitats, NotíciesWebinar per conèixer eines per gestionar la liquiditat i el finançament d’un negoci
Adreçat a autònom@s o responsables d’empresa que, especialment en aquesta situació d’alerta sanitària pel coronavirus, necessiten gestionar la liquiditat del seu negoci i, si és necessari, demanar el finançament adequat a la situació amb la que es troba el negoci.
Dins l’Aula Virtual, es realitza un webinar d’1 hora de durada mitjançant la plataforma online jitsi.org on es comenten els recursos d’efectiu i productes de finançament per una empresa, però amb un espai de preguntes i dubtes per a les persones assistents.
Dinamitzat per Elisabet Bach, consultora de creació i consolidació d’empreses i Manel Alemany, especialista en finançament d’empreses
Llegir més
Cardedeu a domicili. La teva comanda, de la botiga a casa
/in NotíciesLa Xarxa Comerç Cardedeu i l’Ajuntament han posat en marxa el projecte CARDEDEU A DOMICILI, una iniciativa dins la campanya #pensalocalcompralocal, que posa en contacte establiments de serveis essencials i consumidors del municipi per fer comandes, ja sigui per telèfon, mòbil, correu electrònic o el sistema que estableixi cada comerç, i rebre-les a casa, sense desplaçaments.
El servei Cardedeu a domicili permet fer comandes als comerços de dilluns a divendres i rebre-les l’endemà d’haver-les fet, de dimarts a dissabte.
Pel que fa al sistema de pagament, el client haurà de pagar directament a cada establiment allò que hagi adquirit, d’acord amb el sistema de pagament acordat, ja sigui per transferència, Bizum, o d’altres. En el cost de la comanda, la botiga hi afegirà, també, el preu del servei a domicili que és d’1 € a cada establiment.
Per poder rebre les comandes l’endemà, cal fer-les directament al comerç abans de les 13 h.
Si agrupeu les comandes en un mateix dia, les podreu rebre totes en el mateix repartiment de l’endemà. D’aquesta manera, optimitzem el servei de transport i l’eficiència energètica.
El transportista farà el servei de transport i us portarà totes les comandes a casa però no tramitarà pagaments.
Abans de realitzar la comanda, assegureu-vos que el comerç està adherit al servei CARDEDEU A DOMICILI.
Llista de comerços adherits a Cardedeu a domicili
Horari del Mercat Municipal a Setmana Santa 2020
/in NotíciesServeis d’assessorament online al CSETC
/in NotíciesDes del CSETC volem continuar oferint als usuaris dels nostres serveis la possibilitat de que continuïn assessorant-se amb nosaltres amb visites individuals mitjançant una plataforma online amb els tècnics del CSETC i/o amb consultors externs.
La setmana passada ja vam començar amb els assessoraments online amb persones que havien vist ajornades les seves visites al CSETC, i hem reprogramat les visites cancel·lades.
Per oferir el servei online utilitzarem la plataforma jitsi.org i la persona usuària necessitarà un ordinador amb càmera i micròfon, o també és possible amb mòbil (en aquest cas és preferible descarregar-vos l’aplicació).
Per poder accedir al servei online, hem preparat un formulari de sol·licitud d’assessorament online, on heu d’indicar les següents dades:
Aquests assessoraments online corresponen als programes:
Sol·licita el teu assessorament online al CSETC al formulari.
Us recordem que podeu continuar contactant al mail info@csetc.cat per qualsevol consulta o sol·licitud d’informació, o al telèfon 93 844 43 02 en horari de 9h a 14h.
Formulari sol·licitud assessorament online al CSETC
/in GeneralComerços amb serveis especials durant el confinament pel coronavirus
/in NotíciesDurant el confinament a causa de la crisi del Covid-19, comerços, establiments i proveïdors de Cardedeu s’han organitzat per facilitar el dia a dia de la ciutadania oferint, entre d’altres serveis, lliurament dels seus productes a domicili.
En aquest enllaç hi trobareu una llista, dividida en 3 grups:
LLISTAT comerços amb serveis especials – Covid-19
Aquesta llista ha estat elaborada col·laborativament entre la ciutadania de Cardedeu i està en actualització constant.
– Si tens una botiga o un comerç, si ets proveïdor, si tens un establiment de serveis i vols formar part d’aquesta llista, envia un correu electrònic a info@csetc.cat amb totes les dades del que ofereixes i què cal fer per posar-s’hi en contacte,
– Si ja formes part de la llista i vols afegir i/o rectificar alguna dada o alguna informació, envia un correu electrònic a info@csetc.cat amb les dades que cal modificar.
Mesures previstes al RD 8/2020 vinculades als consumidors per a fer front al coronavirus
/in NotíciesL’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Cardedeu, us comunica que arrel del reial decret 8/2020 que va entrar en vigor el 18 de març, hi ha tota una sèrie de mesures que afecten als consumidors/es i als serveis públics:
1.- Subministraments bàsics: llum, aigua i gas
– Prohibició de tall de llum, aigua o gas: No es pot suspendre el subministrament el llum, aigua i gas a les persones consumidores que tinguin la condició de vulnerable o en risc d’exclusió.
– Pròrroga terminis del bo social: Per evitar que els beneficiaris del bo social elèctric deixin de percebre els descomptes i beneficis que preveu la normativa, en el cas que esgotin el termini de vigència de dos anys.
2.- Serveis de telecomunicacions.
– Prohibició de canvi de companyia de telefonia: Se suspendran totes les operacions de portabilitat de numeració fixa i mòbil que no estiguin en curs, excepte en casos excepcionals de força major.
– Prohibició a les companyies de telefonia de fer campanyes publicitàries relacionades amb la portabilitat del servei d’internet.
– Aturar qualsevol portabilitat en curs.
– Mantenir els serveis de comunicacions electròniques disponibles al públic contractats pels seus clients.
– Mesures per a garantir la prestació del servei universal de telecomunicacions
En particular, i mentre estigui en vigor l’estat d’alarma, el proveïdor de serveis de comunicacions electròniques designat per a la prestació de servei universal de telecomunicacions garantirà la prestació dels elements que integren el servei universal de telecomunicacions i mantindrà, com a mínim, el conjunt de beneficiaris actuals, així com la qualitat de la prestació del conjunt de serveis que conformen aquest servei universal, amb especial referència a la prestació de servei d’accés funcional a Internet ia les condicions de assequibilitat de el servei universal de telecomunicacions
3.- Moratòria en el pagament de les quotes hipotecàries dels col·lectius especialment vulnerables.
Aquest decret considera d’especial importància garantir el dret a l’habitatge als deutors hipotecaris en situació d’especial vulnerabilitat que vegin reduir els seus ingressos com a conseqüència de la crisi sanitària de l’COVID-19. Anteriorment, el Reial Decret 1975/2008, de 28 de novembre, sobre les mesures urgents a adoptar en matèria econòmica, fiscal, d’ocupació i d’accés a l’habitatge
Si necessiteu més informació sobre les condicions i com fer la sol·licitud us podeu adreçar a el correu omic@cardedeu.cat.
4.- Suspensió del termini devolució de productes i del termini del dret de desistiment.
Interrupció dels terminis de devolució dels productes comprats per qualsevol modalitat, presencial o on-line. Atès que el dret de desistiment dels consumidors respecte de productes adquirits sol estar subjecte a un límit temporal, 15 dies, s’han de interrompre els terminis de devolució per garantir que puguin exercir-lo sense contravenir el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. (art. 21 RD 8/2020).
Els terminis es reprendran quan s’acabi l’estat d’alarma i les limitacions imposades a la ciutadania i a les empreses.
5.- La Generalitat de Catalunya ha aturat el cobrament dels rebuts de lloguer del seu parc d’habitatges.
6.- Contractes de tracte continuat d’altres serveis que no s’estan prestant (ex: quotes gimnàs, extraescolars, etc.): es poden reclamar les quotes que s’hagin pagat pels serveis no prestats.
7.- Bitllets de transport, viatges combinats, entrades d’espectacles, etc: es pot reclamar.
Aprofitem per informar-vos que durant el període de confinament degut a l’estat d’alerta pel coronavirus, l’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor atendrà totes les consultes via telemàtica, que podeu adreçar al correu omic@cardedeu.cat
Demana el teu idCAT Mòbil per Internet (la majoria d’entitats de registre estan tancades)
/in NotíciesDavant la situació excepcional d’estat d’alarma provocada pel coronavirus SARS-Cov-2 us comuniquem que la gran majoria d’oficines d’atenció a l’usuari que lliuren presencialment l’idCAT Certificat i Mòbil estan tancades al públic. Segons la normativa vigent és obligatori personar-se en una oficina per a obtenir un certificat digital.
El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme no ha informat als prestadors de serveis de certificació de cap canvi normatiu que permeti la seva obtenció remota.
L’AOC, però, posa a disposició de la ciutadania l’idCAT Mòbil que es pot obtenir telemàticament amb el DNI i la targeta sanitària.
Si teniu dubtes sobre les funcionalitats dels certificats, podeu consultar què us permet fer l’idCAT Certificat i l’idCAT Mòbil.
Malauradament l’Administració de l’Estat no accepta l’idCAT Mòbil. Si necessiteu fer tràmits amb l’Administració de l’Estat, podeu fer servir qualsevol certificat digital, inclòs l’idCAT Certificat. O bé, demanar des de casa el CL@VE PIN. Per activar-lo us caldrà demanar una carta i rebreu un codi per correu postal.
Més informació la web de la Generalitat de Catalunya al següent link
Mesures al Mercat Municipal de Cardedeu enfront el coronavirus
/in NotíciesEn el marc de contenció de la transmissió del COVID-19, el Mercat Municipal incrementa les mesures de seguretat per preservar la salut dels treballadors i treballadores del mercat i per a la seva clientela.
A http://cardedeu.webmunicipal.diba.cat/el-municipi/equipaments/mercat-municipal.html podeu trobar els contactes de totes les parades.
Complementant totes aquestes mesures de seguretat, recordem als clients i clientes que: