OFICINA MUNICIPAL D’INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR – OMIC
QUÈ ÉS L’OMIC?
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la Regidoria de Desenvolupament Local per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum.
L’OMIC és un servei gratuït i d’atenció personalitzada, que té com a objectiu la defensa dels drets de les persones consumidores o usuàries a través de la informació, la formació i l’orientació en la resolució de conflictes de consum. Compta amb la col·laboració d’un professional expert en consum que atén les consultes i reclamacions dels consumidors. També realitza assessorament a establiments i empreses de la vila.
QUÈ FA L’OMIC?
- Informa i orienta els consumidors sobre l’exercici dels seus drets.
- Rep denúncies i reclamacions dels consumidors.
- Fa de mediadora entre dues parts per facilitar la resolució de conflictes relacionats amb consum.
- Promou activitats d’educació, formació i divulgació en matèria de consum.
- Facilita material divulgatiu i recomanacions en matèria de consum.
ON ESTÀ L’OMIC?
L’Oficina d’Atenció al Consumidor de (OMIC) està ubicada al Centre de Suport Empresarial i Tecnològic de Cardedeu (CSETC) al Carrer Josep Vilaseca, 23.
Horari de l’OMIC amb cita Prèvia
Horari estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
– Dilluns de 9-14 hores i dijous de 9.30 – 12.30 hores
– Agost tancat
Horari hivern (del 16 de setembre al 14 de juny)
– Dilluns: de 9 a 14 hores
– Dijous: de 16 a 19 hores
Cal demanar cita prèvia al 93 844 43 02 o a omic@cardedeu.cat o mitjançant el formulari de petició d’hora de l’OMIC.
QUI ES POT ADREÇAR A L’OMIC?
Totes les persones ciutadanes del municipi de Cardedeu amb dubtes o queixes relacionades amb tema de consum.
Les petites empreses també podran presentar reclamacions en el cas de subministraments bàsics.
Des de l’any 2021 els serveis de la OMIC donen cobertura també a les persones ciutadanes dels municipis de Cànoves i Samalús, Sant Antoni de Vilamajor i Sant Pere de Vilamajor.
SERVEI DE MEDIACIÓ
Des de l’any 2021, l’OMIC realitza el servei de resolució extrajudicial de conflictes en matèria de consum mitjançant el procediment de mediació. D’aquesta manera, el CSETC es suma als ens locals de la demarcació de Barcelona que disposin de servei públic de consum i servei de mediació.
MATÈRIES DINS DE L’ÀMBIT DE CONSUM
L’Oficina de Consum (OMIC) ofereix assessorament i orientació sobre totes les qüestions relaconades amb la compra de béns i de productes i la utilització de serveis com ara:
SI són competència de l’OMIC
- Habitatge: compra i lloguer
- Compra de productes en establiments comercials o altres modalitats
- Compra i reparació d’electrodomèstics
- Serveis d’assistència tècnica
- Compra i reparació de vehicles
- Prestacions de serveis a domicili: pintura, fusteria, llauneria…
- Assegurances: llar, vehicles…
- Serveis bancaris
- Serveis bàsics: aigua, electricitat, gas, telèfon, correus…
- Serveis turístics: restaurants, bars, hotels, agències de viatges…
- Tintoreries
- Transports: públics i privats
NO són competència de l’OMIC
- Les qüestions sotmeses a la via judicial
- Qüestions penals: delicte i faltes…
- Temes laborals: contractes, convenis laborals…
- Dret civil: herències, divorcis, separacions, assumptes entre particulars…
- Temes de lloguer: desnonaments, conflictes entre llogaters i propietaris…
- Problemes amb l’administració pública: multes, impostos, subvencions, urbanisme
ENLLAÇOS D’INTERÈS
NORMATIVA
- Normativa més habitual en la tramitació de consultes i reclamacions de la Diputació de Barcelona
- Normativa general de consum al web de l’Agència Catalana de Consum
INFORMACIÓ D’INTERÈS PER A LES EMPRESES I CONSUMIDORS