Nous fraus al correu i WhatsApp

Les estafes informàtiques i telefòniques van en augment. Queden enrere els tradicionals enganys de l’estampeta o tocomotxo, i s’obren pas estafes que comprometen majors quantitats de diners i que no requereixen la presència de persona a persona.

Via telèfon o WhatsApp, les modalitats son infinites. Les més habituals son demanar diners en base a històries falses, originades en desgràcies o falses inversions.

En el cas dels anomenats ciberdelictes, via suplantació digital es sostreuen les nostres dades,  utilitzant el nostre terminal mòbil o el nostre ordinador. El resultat d’aquesta sostracció és el perjudici econòmic del ciutadà/na. Ja sigui mitjançant compres que nosaltres no fem, crèdits que no hem demanat o transferències que no hem ordenat. I tots aquests moviments en perjudici del nostre patrimoni.

Si ens trobem en un situació de frau, què podem fer? En primer lloc, trucar a la nostra entitat bancària per bloquejar i/o anular comptes i/o targetes.

En segon lloc,  denunciar els fets davant de la policia, a l’àmbit català als Mossos d’Esquadra.

Finalment, reclamar a la nostra entitat bancària per la recuperació dels diners. Cada cop més, els Jutjats estan traslladant aquesta responsabilitat, anomenada quasi objectiva, als Bancs i no tant a la possible negligència del consumidor. Per tant cal reclamar als bancs. I la OMIC de Cardedeu us pot informar i ajudar.

 

 

 

 

Si teniu qualsevol dubte al respecte us atendrem a la OMIC demanant cita prèvia.

 

 OMIC – Cardedeu

omic@cardedeu.cat

telf: 93 844 43 02