Èxit de la 6a nit de l’emprenedoria

Gairebé 70 persones van participar a la 6ª Nit de l’Emprenedoria que es va celebrar divendres 30 d’octubre al Centre Cultural de Cardedeu i que enguany estava dedicada a l’emprenedoria col•laborativa i solidària.

 

La Sra. Nuria Hernández, Regidora de Desenvolupament Econòmic Local de l’Ajuntament de Cardedeu, va donar la benvinguda als assistents i en el seu discurs d’obertura va encoratjar els emprenedors i les emprenedores a desenvolupar models de negoci sostenibles, que apostessin per la col•laboració dintre del territori com a via per créixer d’una manera sostenible.

 

La taula rodona va comptar amb la participació de:

– Jordi García Jané, coordinador de la Guía d’economia social i solidària per a l’Administració local i fundador i representant de L’Apòstrof, SCCL.

– Carlos Sopeña, gerent del grup Viver de Bell-lloc.

– Robert Fornes, membre del Comitè de Gerència i soci fundador de GEDI, SCCL.

– Meritxell Pedreño, integrant de l’equip de treball SANT FELIU INNOVA de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

– Sergi Espinosa, soci fundador de PIC (Professionals Independents de Cardedeu).

Activa va ser, també, la participació del públic assistent, entre els qui hi havia emprenedors i emprenedores amb projectes empresarials on la col•laboració i la solidaritat (especialment entre professionals) era cabdal per a la seva viabilitat en un entorn com l’actual on la confiança és determinant a l’hora d’obrir-se camí i aconseguir clients.

 

En Jordi García va ajudar a aclarir el concepte d’economia social i solidària versus el d’economia col•laborativa. En el primer cas, l’empresa:

– No persegueix aconseguir beneficis per enriquir els seus socis, sinó per cobrir les seves necessitats “humanes”.

– S’organitza democràticament (tots els treballadors i treballadores tenen veu i vot).

– És ciutadana: actua amb compromís social, ambiental, orientada a les persones i al seu entorn.

Economia col•laborativa és la que es deriva de compartir i intercanviar béns i/o serveis a través de plataformes digitals.

També va compartir les tendències que una persona emprenedora podria considerar alhora de tirar endavant el seu projecte:

– Enriquir l’oferta tradicional de productes i serveis afegint valors mediambientals, d’economia verda, serveis culturals i/o tecnologia.

– Assumir la multiactivitat (o treball en projectes diferents) com a via per assolir ingressos que permetin cobrir necessitats.

– Fer xarxa.

 

I fer xarxa és precisament el que és el PIC – Professionals Independents de Cardedeu (agrupació de professionals vinculats directament o indirecta al sector de la comunicació i publicitat) i que Sergi Espinosa (esdepublicitat), juntament amb Meritxell Roca (Gràfiques Corró), Marta Faci (Idees), Miriam Miró (Decoris) van explicar a l’auditori.

 

Carlos Sopeña va animar als emprenedors i emprenedores assistents a testejar en el mercat les seves idees abans de res. Organitzacions com el Viver de Bell-lloc han hagut de posar endavant iniciatives empresarials diverses per aconseguir ingressos que, en part, en anys anteriors, es rebien de les administracions públiques.

 

Robert Fornes ens va ajudar a entendre que el que fa una organització social i solidària no és la forma jurídica que aquesta tingui, sinó la voluntat de les persones que la integren en fer possible una manera diferent de gestionar-la i fer-la créixer sense perdre els valors ni la visió amb els que inicialment es va constituir.

 

En aquesta línia, Meritxell Pedreño va compartir la importància d’iniciatives que promoguin els valors de la solidaritat i la cooperació des de les escoles i entre col•lectius sense experiència en treball d’equip però amb experiència i coneixements a nivell individual.

 

Va tancar la taula el Sr. Enric Olivé, alcalde de Cardedeu. El desenvolupament d’una economia social i solidària serà un dels eixos d’actuació de l’actual govern com ho acredita el fet d’haver-se adherit a la Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària.

 

Després de la intervenció del Sr. Enric Olivé, Alcalde de l’Ajuntament de Cardedeu, es van lliurar els diplomes de la 3ª edició del Curs superior de màrqueting 2.0, xarxes digitals i comerç electrònic.