FORMACIÓ EMPRESA
El CSETC facilita activitats de capacitació i formació adreçades a les persones emprenedores, empresaris, professionals amb l’objectiu de millorar les seves capacitacions i a millorar la competitivitat de les empreses. Les activitats en format de tallers i workshops, seminaris tècnics i conferències s’agrupen en 3 programes: Caixa d’eines tecnològiques, Aula de gestió de negoci i Aula de màrqueting. Per la realització d’aquests tallers es compta amb la col·laboració de formadors experts en les diferents temàtiques tractades.
PROGRAMES FORMATIUS
- Aula de gestió: El programa formatiu Aula de Gestió de Negoci consisteix en càpsules teórico-pràctiques de 4 hores perquè les empreses puguin millorar la gestió del seu negoci, i puguin ser més autònoms en aquest àrea. Es treballen aspectes com la presentació telemàtica d’impostos, la confecció d’una factura, o la gestió de llibres d’ingressos i despeses i del de factures emeses rebudes.
- Aula de màrqueting: El programa formatiu Aula de Màrqueting Digital consisteix en càpsules teòrico-pràctiques de 4/8 hores perquè les empreses i emprenedores treballin la promoció del seu negoci en diferents aspectes dins els canals digitals.
- Aula Tecnològica: El programa formatiu “Aula Tecnològica” té com a objectiu que els assistents aprenguin diferents eines TIC per millorar la gestió de la seva empresa, sempre d’una forma pràctica, treballant amb el seu propi ordinador, tablet o smartphone.
- Aula Sistèmica: Aquest programa està format per tallers teoricopràctics de 2 hores, formacions de major durada i sessions de masterclass on es treballen aspectes sistèmics vinculats a l’emprenedoria.
Aula de gestió
Objectiu
Conèixer diferents aspectes a tenir en compte per a la correcta gestió d’un negoci com: econòmics (facturació), administratius (llibres d’ingressos i despeses), fiscals (presentació d’impostos), de gestió (protecció de dades) o jurídics (beneficis i inconvenients de les formes jurídiques).
Metodologia
Càpsules formatives de 4 hores teòrico-pràctiques on el formador especialista explica el tema de manera teòrica, però es materialitza en dinàmiques pràctiques (com la presentació d’impostos a la plataforma d’Hisenda) i amb plantilles per la gestió del seu negoci (excels, models de factures,…).
Exemples
A més dels tallers sobre la presentació d’impostos i la creació de factures i gestió de llibres, també es treballa la llei de protecció de dades, el model CANVAS per a redissenyar el model de negoci, o una guia amb els 10 errors més freqüents en la gestió econòmica d’un negoci.
Aula sistèmica
Objectiu
Incorporar un enfocament multidimensional que, a més dels elements racionals més habituals, incorpora la visió i metodologia sistèmica en el disseny i implementació del projecte de negoci.
Metodologia
Tallers teoricopràctics de 2 hores, formacions de major durada i sessions de masterclass on es treballen aspectes sistèmics vinculats a l’emprenedoria.
Exemples
En els tallers es treballaran aspectes com el desenvolupament personal i professional o el model de negoci implementant tècniques com el coaching sistèmic, constel·lacions organitzacionals o visualització d’objectius entre d’altres.
Aula tecnològica
Objectiu
Aprendre el funcionament de diferents eines gratuïtes per millorar en la digitalització del seu negoci que les permeti ampliar els canals de venda i la innovació empresarial, captació de noves oportunitats de negoci, etc.,
Metodologia
Càpsules formatives de 4 (o 8) hores eminentment pràctiques treballant sobre el portàtil o, en alguns casos, sobre el smartphone i/o tablet del propi usuari.
Exemples
Els tallers realitzats han sigut de Xarxes socials, construcció de Web i blog, edició d’imatges online i posicionament a Internet.
Aula de màrqueting
Objectiu
Conèixer i treballar de manera pràctica diferents aspectes per a la promoció d’un negoci com la comunicació i el neuromàrqueting.
Metodologia
Càpsules formatives de 4 hores teòrico-pràctiques on el formador especialista explica el tema de manera teòrica, però es materialitza en dinàmiques pràctiques i amb la mostra de bones pràctiques existents a la realitat.
Exemples
Els tallers es centren en la creació de marca, la planificació de comunicació i la redacció de continguts per arribar millor als clients. També es treballen aspectes com el neuromàrqueting, l’elevator pitch per saber transmetre correctament, i eines com Mailchimp per treballar la comunicació per mail i generar comunitat.