El Servei de Consum i les afectacions del coronavirus pels autònoms
Mesures extraordinàries de suport a empreses i autònoms en relació a la contracció d’alguns productes i/o serveis.
El servei de Consum de la Diputació de Barcelona, amb l’objectiu de poder donar resposta a les diferents situacions que es poden donar en la contracció o prestacions d’alguns serveis, ha elaborat una sèrie de qüestions com:
SUBMINISTRAMENTS BÀSICS: Llum, Aigua, Gas.
- Soc autònom titular d’un subministrament, com sé que soc consumidor vulnerable?
- I si el contracte de subministrament de l’habitatge habitual de l’autònom va a nom de l’empresa, és a dir, de la persona jurídica?
- Soc autònom, no puc fer front al pagament de la llum, el gas o/i del gas liquat de petroli per canalització, què puc fer?
- Soc autònom i vaig demanar la suspensió del pagament de les factures de la llum, el gas o/i del gas liquat de petroli per canalització, quan les he de pagar? Ho he de fer de cop, un cop finalitzi l’estat d’alarma?
- Soc autònom, la meva companyia de la llum no em deixa canviar de comercialitzadora, ni baixar la potència per acollir-me al bo social, ni fer cap canvi perquè em diu que ara mateix, durant l’estat d’alarma això no és possible?
AFECTACIONS RELACIONADES AMB L’HABITATGE: PRODUCTES HIPOTECARIS I LLOGUER
- Què comporta la moratòria?
- I, què implica aquesta suspensió?
- Només és per habitatge habitual?
- Qui pot demanar la moratòria?
Per més informació: https://www.diba.cat/web/consum/-/coronavirus-espai-amb-informacio-actualitzada-i-en-revisio-permanent
i les preguntes freqüents el·laborades per la Diputació de Barcelona al link Preguntes i respostes sobre les afectacions als consumidors