El Servei de Consum i les afectacions del coronavirus pels autònoms

Servei consum autònoms CSETC CardedeuMesures extraordinàries de suport a empreses i autònoms  en relació a la  contracció d’alguns productes i/o serveis. 

El servei de Consum de la Diputació de  Barcelona, amb l’objectiu de poder  donar  resposta a les diferents  situacions que es poden donar  en la contracció o prestacions d’alguns serveis, ha  elaborat  una sèrie de qüestions com:

SUBMINISTRAMENTS  BÀSICS:  Llum, Aigua, Gas.

  • Soc autònom titular d’un subministrament, com sé que soc consumidor vulnerable?
  • I si el contracte de subministrament de l’habitatge habitual de l’autònom va a nom de l’empresa, és a dir, de la persona jurídica?
  • Soc autònom, no puc fer front al pagament de la llum, el gas o/i del gas liquat de petroli per canalització, què puc fer?
  • Soc autònom i vaig demanar la suspensió del pagament de les factures de la llum, el gas o/i del gas liquat de petroli per canalització, quan les he de pagar? Ho he de fer de cop, un cop finalitzi l’estat d’alarma?
  • Soc autònom, la meva companyia de la llum no em deixa canviar de comercialitzadora, ni baixar la potència per acollir-me al bo social, ni fer cap canvi perquè em diu que ara mateix, durant l’estat d’alarma això no és possible?

 AFECTACIONS RELACIONADES AMB L’HABITATGE: PRODUCTES HIPOTECARIS I LLOGUER

  • Què comporta la moratòria?
  • I, què implica aquesta suspensió?
  • Només és per habitatge habitual?
  • Qui pot demanar la moratòria?

Per  més informació:  https://www.diba.cat/web/consum/-/coronavirus-espai-amb-informacio-actualitzada-i-en-revisio-permanent

i les preguntes freqüents el·laborades per la Diputació de Barcelona al link Preguntes i respostes sobre les afectacions als consumidors