Ben tornada OMIC!
Després d’uns dies de descans, la Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) torna a ple rendiment, amb vocació d’atendre les consultes i reclamacions de les persones consumidores.
L’estiu ha deixat situacions no desitjades als aeroports, ports, hotels o apartaments. Però també amb facturacions incorrectes de les companyies elèctriques, de gas o d’aigua. I com no, amb incompliments o “confusions” contractuals de les empreses de telefonia. Es a dir, que vam iniciar les vacances amb els mateixos problemes amb els que vam començar-les.
A aquestes reclamacions habituals cal afegir el tancament per concurs de creditors d’una cadena d’establiments d’estètica; deixant clients a mig tractament o endeutats amb les entitats financeres dels tractaments.
D’altra part, les entitats bancaries no reconeixen el que si fan als tribunals: el dret de les persones consumidores amb hipoteques signades abans del 2019, a reclamar la devolució de les despeses de constitució de la mateixa (notaria, registre de la propietat, gestoria i taxació). Això està col·lapsant novament, com amb les clàusules sòl, els tribunals de justícia de l’ordre civil.
Cal reclamar i vetllar per una major transparència amb els contractes, publicitat i/o resolució de les reclamacions. Cal un sistema judicial que respongui a les necessitats de les persones consumidores i usuàries. Cal apostar per l’arbitratge i la mediació com a sistema alternatiu, ràpid, eficaç i gratuït de resolució de conflictes en el mon de consum.
L’OMIC està al servei de tots aquest propòsits.
Si teniu qualsevol dubte al respecte us atendrem a la OMIC demanant cita prèvia.
omic@cardedeu.cat
telf: 93 844 43 02