Perquè comprar al poble?
Aprofitant el Dia Mundial del Consumidor/a (15 de març) i cada dia apostem per un consum responsable, local i de proximitat, que transforma socialment els nostres municipis. La decisió d’on, què i com comprem té conseqüències directes de caràcter social, econòmic i mediambiental.
Davant la proliferació de les grans superfícies i les compres per internet que tant han crescut els darrers anys:
- El consum de proximitat genera riquesa local a les economies dels municipis.
- El consum de proximitat és més sostenible perquè escurça distàncies, evita desplaçaments i redueix l’ús dels plàstics i embolcalls
- El consum de proximitat teixeix vincles comunitaris, reforça el sentiment de pertinença i genera seguretat i confiança als carrers dels municipis.
- El consum de proximitat evita queixes i reclamacions i, si n’hi ha, aquestes es resolen més ràpid per vies com l’arbitratge i la mediació.
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei gratuït i d’atenció personalitzada i supramunicipal, adreçat als municipis de Cardedeu, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Pere de Vilamajor i Cànoves i Samalús; que té com a objectiu la defensa dels drets de les persones consumidores o usuàries a través de la informació, la formació i l’orientació en la resolució de conflictes de consum.
SÍ són competència de l’OMIC
- Habitatge: compra i lloguer
- Compra de productes en establiments comercials o altres modalitats
- Compra i reparació d’electrodomèstics
- Serveis d’assistència tècnica
- Compra i reparació de vehicles
- Prestacions de serveis a domicili: pintura, fusteria, llauneria…
- Assegurances: llar, vehicles…
- Serveis bancaris
- Serveis bàsics: aigua, electricitat, gas, telèfon, correus…
- Serveis turístics: restaurants, bars, hotels, agències de viatges…
- Tintoreries
- Transports: públics i privats
NO són competència de l’OMIC
- Les qüestions sotmeses a la via judicial
- Qüestions penals: delicte i faltes…
- Temes laborals: contractes, convenis laborals…
- Dret civil: herències, divorcis, separacions, assumptes entre particulars…
- Temes de lloguer: desnonaments, conflictes entre llogaters i propietaris…
- Problemes amb l’administració pública: multes, impostos, subvencions,
L’horari d’atenció de l’OMIC és els dilluns de 10h a 13h i els dijous de 16h a 19h al Centre de Suport Empresarial i Tecnològic de Cardedeu (CSETC) al Carrer Josep Vilaseca, 23.
Cal demanar cita prèvia al 93 844 43 02 o a omic@cardedeu.cat o mitjançant el formulari de petició d’hora de l’OMIC.
omic@cardedeu.cat
telf: 93 844 43 02