Perquè comprar al poble?

Aprofitant el Dia Mundial del Consumidor/a (15 de març) i cada dia apostem per un consum responsable, local i de proximitat, que transforma socialment els nostres municipis. La decisió d’on, què i com comprem té conseqüències directes de caràcter social, econòmic i mediambiental.

Davant la proliferació de les grans superfícies i les compres per internet que tant han crescut els darrers anys:

  • El consum de proximitat genera riquesa local a les economies dels municipis.
  • El consum de proximitat és més sostenible perquè escurça distàncies, evita desplaçaments i redueix l’ús dels plàstics i embolcalls
  • El consum de proximitat teixeix vincles comunitaris, reforça el sentiment de pertinença i genera seguretat i confiança als carrers dels municipis.
  • El consum de proximitat evita queixes i reclamacions i, si n’hi ha, aquestes es resolen més ràpid per vies com l’arbitratge i la mediació.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei gratuït i d’atenció personalitzada i supramunicipal, adreçat als municipis de Cardedeu, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Pere de Vilamajor i Cànoves i Samalús; que té com a objectiu la defensa dels drets de les persones consumidores o usuàries a través de la informació, la formació i l’orientació en la resolució de conflictes de consum.

SÍ són competència de l’OMIC

  • Habitatge: compra i lloguer
  • Compra de productes en establiments comercials o altres modalitats
  • Compra i reparació d’electrodomèstics
  • Serveis d’assistència tècnica
  • Compra i reparació de vehicles
  • Prestacions de serveis a domicili: pintura, fusteria, llauneria…
  • Assegurances: llar, vehicles…
  • Serveis bancaris
  • Serveis bàsics: aigua, electricitat, gas, telèfon, correus…
  • Serveis turístics: restaurants, bars, hotels, agències de viatges…
  • Tintoreries
  • Transports: públics i privats

NO són competència de l’OMIC

  • Les qüestions sotmeses a la via judicial
  • Qüestions penals: delicte i faltes…
  • Temes laborals: contractes, convenis laborals…
  • Dret civil: herències, divorcis, separacions, assumptes entre particulars…
  • Temes de lloguer: desnonaments, conflictes entre llogaters i propietaris…
  • Problemes amb l’administració pública: multes, impostos, subvencions,

 

L’horari d’atenció de l’OMIC és els dilluns de 10h a 13h i els dijous de 16h a 19h al Centre de Suport Empresarial i Tecnològic de Cardedeu (CSETC) al Carrer Josep Vilaseca, 23.

Cal demanar cita prèvia al 93 844 43 02 o a omic@cardedeu.cat o mitjançant el formulari de petició d’hora de l’OMIC.

 

 OMIC – Cardedeu

omic@cardedeu.cat

telf: 93 844 43 02